Arizona Trail Day 14 – Αναρρίχηση στο όρος Lemmon

24 Μαρτίου 2022

Ο Κρίκετ κι εγώ πιάσαμε ένα Uber στο κάμπινγκ στο Molino Basin στον αυτοκινητόδρομο Catalina, όπου είχαμε πάει την προηγούμενη μέρα. Το Tucson θα ήταν δύσκολο να αποσυρθεί και το Uber ήταν φθηνό. Η Uber έχει κάνει τόσο εύκολη την είσοδο και την έξοδο από μεγάλες πόλεις που είναι σχεδόν σαν να απατώ σε μια πεζοπορία, αλλά είμαι από τα παλιά και μόνο βόλτες με ωτοστόπ και επαιτεία.

Όταν φτάσαμε πίσω στην κατασκήνωση Molino, ανεβήκαμε στο Gordon Hirabayashi Campground και πήραμε χωριστούς δρόμους. Είχα πει στον Κρίκετ εκείνο το πρωί ότι θα ακολουθούσα το μονοπάτι της παράκαμψης Wilderness γύρω από την ανατολική όψη του όρους Λέμον. Η παράκαμψη ήταν περίπου στην ίδια απόσταση με το παραδοσιακό AZT, αλλά ήξερα ότι θα είχε λιγότερο κόσμο για τον εσωστρεφή εαυτό μου και δεν θα χρειαζόταν να τρέξω μέσα στο υποτιθέμενο χιόνι.

Ειλικρινά, χρειαζόμουν λίγο χρόνο σόλο και το μονοπάτι εμφανίστηκε, αν και απότομο σε τμήματα, για να διασχίσω περισσότερα από τα δάση μεγάλου υψομέτρου που αγαπούσα. Θα μπορούσα να περπατήσω με την επιθυμητή ταχύτητα, να σταματήσω όποτε προτιμούσα και να δω λιγότερους ανθρώπους. Καθώς ανεβαίναμε στην κατασκήνωση, κοίταξα το μονοπάτι για να δω ομάδες πεζοπόρους μπροστά μου. Αυτό επιβεβαίωσε ότι είχα πάρει τη σωστή απόφαση και ότι ο Κρίκετ θα είχε πολλούς άλλους πεζοπόρους γύρω της. Νιώθοντας καλύτερα για την απόφασή μου, συμφωνήσαμε ότι θα βρεθούμε στην άλλη πλευρά του βουνού σε δύο μέρες.

Τα μόνα μειονεκτήματα της διαδρομής της παράκαμψης Wilderness ήταν ότι είχε σημειωθεί πυρκαγιά δύο χρόνια πριν και το νερό ήταν σπάνιο. Κανένα από αυτά τα πράγματα δεν με απασχολούσε ιδιαίτερα. Το δάσος θα επέστρεφε, θα είχα αστρική θέα μέσα από λιγότερη βλάστηση και θα μπορούσα να κατέβω στον αυτοκινητόδρομο Hitchcock και να ζητήσω ή να παρακαλέσω για νερό από τους αυτοκινητιστές, αν χρειαστεί.

Βγήκα από το Χιραμπάσι και άρχισα να επιστρέφω σε μερικές εξαιρετικές απόψεις από το Hoodoo. Πάντα μου άρεσαν τα hoodoo, και αυτά θα ήταν τα καλύτερα που είχα δει σε αυτό το μονοπάτι. Μόλις έφτασα στους πρώτους κουκούλες, συνάντησα δύο δασοφύλακες και σταματήσαμε να εξετάζουμε χάρτες για περίπου μισή ώρα. Μου είπαν ότι η ευκολότερη διαδρομή θα ήταν η παραδοσιακή ΑΖΤ λόγω των συνθηκών των μονοπατιών στην παράκαμψη, αλλά η παράκαμψη ήταν ακόμα διαχειρίσιμη.

Η αναρρίχηση ήταν σκληρή και ζεστή καθώς τυλίχτηκα μέσα από τα κουκούλα κατά μήκος της κορυφογραμμής και έπεσα πίσω προς την κατασκήνωση του Στρατηγού Χίτσκοκ. Υπήρχε αναρρίχηση μεταξύ της κορυφογραμμής Hoodoo και του κάμπινγκ – μικρές υφαντικές αναρριχήσεις μέσα και έξω από πλύσεις καλυμμένες με δρυς και πεύκο/ελάτη. Μεγάλο μέρος του μονοπατιού ακολούθησε επίσης έναν κολπίσκο, έναν πολύ ξηρό κολπίσκο χωρίς νερό.

Hoodoo Near Summerhaven on the Wilderness Bypass Trail

Ούτε οι αναβάσεις ήταν εύκολες, καθώς είχαν δημιουργηθεί σκαλοπάτια για να αποτρέψουν τη διάβρωση. Ήταν σκαλιά φτιαγμένα για γίγαντες ή ανθρώπους ύψους τουλάχιστον οκτώ πόδια. Ήταν χτισμένα με μεγάλα ξύλα και έκανα γωνία προς τα πλάγια, ώστε να μην χρειάζεται να φέρω τα γόνατά μου στο στήθος μου για να ανέβω. Αυτά θα ήταν μια χαρά στα είκοσι, αλλά στα 54 μου, τα γόνατά μου αναστατώθηκαν.

Πριν από το κάμπινγκ, σταμάτησα για να ελέγξω την εφαρμογή μου για πηγές νερού. Η ζέστη με έκανε να πίνω πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο, και καθώς κοίταξα γύρω μου, συνειδητοποίησα ότι η έρημος ήταν ακόμα έρημος. Σημείωσα ότι θα περνούσα το Green/Bug Trailhead και ότι η επόμενη πηγή νερού μετά από αυτό φαινόταν να είναι στεγνή με βάση τις σημειώσεις στο Farout. Δεν θα υπήρχε άλλο νερό μέχρι αύριο.

Σταμάτησα για μεσημεριανό γεύμα πάνω από το μονοπάτι Green/Bug και παρακολούθησα το πάρκινγκ για κίνηση. Δεν μπήκαν αυτοκίνητα ενώ έτρωγα, έτσι διέσχισα τον αυτοκινητόδρομο σε μια περιοχή καθημερινής χρήσης και έψαξα για ένα στόμιο νερού. Περπατώντας γύρω από μια στροφή του δρόμου, είδα έναν νεαρό άνδρα να εργάζεται σε ένα ποδήλατο βουνού πίσω από το ανοιχτό φορτηγό του.

Περπατώντας προς τον ποδηλάτη, είπα ένα γεια, και μιλήσαμε για λίγα λεπτά, ενώ μου πήρε όλο το νερό της βρύσης που ήθελα από το φορτηγό του. Ήξερα ότι περνούσε πολύ χρόνο σε εξωτερικούς χώρους αφού ζήτησε συγγνώμη που ήταν δημοτικό νερό. Όταν βρω έναν καλό κολπίσκο, συχνά πετάω το νερό της βρύσης μου βγαίνοντας από την πόλη. Το νερό με σειρά προτεραιότητας – Spring, Creek, Town Water, Cow Shit Hole Pond και η λίμνη αγελάδων και το δημοτικό νερό είναι κοντά. Από την άλλη, ήταν ωραίο που δεν έπρεπε φιλτράρω το νερό μου.

Ο ποδηλάτης ζούσε στο Tucson και ανέβαινε στο βουνό, όπου ήταν πιο δροσερό, για να δουλέψει με τα ποδήλατά του το καλοκαίρι. Το βαν ήταν το σπίτι του με μερική απασχόληση και η ποδηλασία βουνού ήταν ένα μεγάλο μέρος του τρόπου ζωής του. Μιλήσαμε για λίγα λεπτά και τον ευχαρίστησα πριν περπατήσω στο μονοπάτι. Οι περιπλανώμενοι ήταν συχνά συγγενικά πνεύματα, ανεξάρτητα από το πώς επιλέγαμε να περιπλανόμαστε.

Μετά τον στρατηγό Χίτσκοκ, η αναρρίχηση αυξήθηκε, καταλήγοντας ανάμεσα σε βραχώδεις εξάρσεις και καμένα δάση. Ωστόσο, το έγκαυμα αντισταθμίστηκε από τη θέα καθώς κοίταξα πίσω στο βουνό πίσω μου. Το μονοπάτι ένιωθε σαν να ήταν δικό μου. Όταν ξεκίνησα, είχα δει μόνο έναν άλλο trail runner και τους δύο rangers, που είχαν πάει αρκετά μίλια πίσω.

Μόλις φτάσετε στη διασταύρωση Mt. Guthrie Trail, το μονοπάτι άρχισε να περιστρέφεται γύρω από την ανατολική πλευρά του βουνού. Ήθελα να πλησιάσω την κορυφή και το Summerhaven, οπότε συνέχισα να πιέζω λίγο αφού είχαμε ξεκινήσει αργότερα το πρωί.

Περιοχή εγκαυμάτων στην ανατολική πλευρά του όρους Lemmon

Ολόκληρη αυτή η πλευρά του βουνού κάηκε, αλλά το έγκαυμα ήταν διάσπαρτο με ζωντανά δέντρα και οι εργασίες για το μονοπάτι είχαν ξεκινήσει. Υπήρχαν ακόμη μερικά μέρη του μονοπατιού που είχαν καταρρεύσει, αλλά μπορούσα να σκαρφαλώσω πάνω και γύρω από αυτά, χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια μου σε πολλές περιπτώσεις.

Καθώς το μονοπάτι κυλούσε γύρω από το βουνό, υπήρχαν πολλές απόψεις από ακρωτήρια και μικρά οροπέδια όπου στάθηκα και κοίταζα την κοιλάδα του ποταμού San Pedro. Αυτές οι απόψεις ήταν πολύ πιο όμορφες από το να κοιτάτε έξω από το Tucson στην άλλη πλευρά του βουνού. Αυτές οι απόψεις με έκαναν να σκεφτώ το φαγητό της πόλης. Χαμογέλασα καθώς σκεφτόμουν τις ανατολές που θα είχα αύριο το πρωί.

Φτάνοντας στο τέλος του Μονοπάτι δέκα μιλίων, βρήκα μια κλειδωμένη πύλη με μια πινακίδα που έλεγε ότι το μονοπάτι που έκανα πεζοπορία ήταν «Κλειστό για τη Δημόσια Υγεία και Ασφάλεια». Οι δασοφύλακες δεν μου είχαν πει ότι το μονοπάτι ήταν κλειστό, οπότε ίσως ήταν μια παλιά πινακίδα, αν και αρκετοί ποδηλάτες βουνού που συνάντησα την επόμενη μέρα μου είπαν επίσης ότι είχε κλείσει από τη φωτιά.

Ήταν αργά, οπότε γλίστρησα το πακέτο μου κάτω από το συρματόπλεγμα δίπλα στην πύλη, σκαρφάλωσα πάνω από την πύλη και στάθηκα κοιτάζοντας την κεφαλή του μονοπατιού από κάτω προτού στρίψω και αρχίσω να ανεβαίνω απότομα πίσω στο βουνό για να βρω κάμπινγκ. Τελικά βρίσκοντας ένα μικρό επίπεδο σημείο αρκετά μακριά από το μονοπάτι ώστε να μην είναι εύκολα προσβάσιμο, εγκαταστάθηκα στο στρατόπεδο bivy στο έδαφος.

Το στρατόπεδό μου είχε φανταστική θέα στα φώτα του Tucson, και κάθισα σε έναν μεγάλο ογκόλιθο τρώγοντας δείπνο καθώς παρακολουθούσα την εκπομπή φωτός και αναρωτιόμουν πόσα από τα φώτα ανήκαν σε εστιατόρια. Η πείνα για πεζοπόρους είχε επιτέλους αρχίσει, αν και τώρα νομίζω ότι είναι μια μόνιμη κατάρα. Άκουγα την κίνηση στον κεντρικό δρόμο από κάτω, αλλά τα αυτοκίνητα γίνονταν σπάνια και πιο γρήγορα καθώς αυξανόταν αργότερα. Ο δρόμος φάνηκε να μετατρέπεται σε δρόμο ταχύτητας αργά το βράδυ.

Ο ύπνος μου διέκοψε από φωνές που ανέβαιναν από κάτω. Ο κόσμος είχε παρκάρει στο μονοπάτι και άρχισαν να ανεβαίνουν στο βουνό. Ήμουν σχεδόν βέβαιος ότι θα σταματούσαν σε μια επισκόπηση κοντά στην πύλη, έτσι απλά ξάπλωσα βλέποντας μικρούς προβολείς να ανεβαίνουν στο βουνό, να αστράφτουν μέσα και έξω από τη μελανώδη μαυρίλα πριν σταματήσω κοντά στο σημείο που περίμενα να σταματήσουν. Δόξα τω Θεώ μιας και υπήρχε χώρος μόνο για ύπνο εκεί που κοιμόμουν.

Γεια! Η Average Hiker αγόρασε αυτό το σακίδιο πλάτης και δεν γράφει χορηγούμενες δημοσιεύσεις ούτε λαμβάνει αποζημίωση για κριτικές. Μερικοί από τους συνδέσμους σε αυτήν την ανάρτηση είναι σύνδεσμοι συνεργατών. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάνετε κλικ σε έναν από αυτούς τους συνδέσμους, κερδίζω μια μικρή προμήθεια χωρίς επιπλέον κόστος για εσάς. Επίσης, ως Συνεργάτης της Amazon, κερδίζω από αγορές που πληρούν τις προϋποθέσεις. Ευχαριστώ.